Az első pont felesleges. A rendőr ugyanis, mikor igazoltat, a napszaknak megfelelően köszön, a nemnek és kornak megfelelően szólítja meg a sofőrt, ÉS BEMUTATKOZIK, valamint elmondja, miért állított meg.
Azaz valami ilyesmi fog történni:
-Jó estét kívánok uram, Kovács 12 János tizedes vagyok, és közúti ellenőrzés céljából állítottam meg. Legyen szíves, és adja át a jogosítványát, forgalmi engedélyét, és ...
Na jó, ez csak az elmélet, és a rendőrök minimum a bemutatkozást elfelejtik. Az állampolgárnak meg JOGA van arra, hogy megkérje a rendőrt, igazolja magát, ha tetszik neki, ha nem, pláne, ha az nem tette azt meg az elején.
@Ződ2000:
Nem elektronikai odafigyelés kérdése, pusztán csak értelmes bekötés kérdése. Szerintem.
:-))
Egyébként vannak olyan helyzetek, amikor kifejezetten jobb az első ködlámpa, mint a tompított, pl. poros földúton. NYilván itt sokan nem jönnek szembe...
Van, amikor a tompított mellé jobb ha fel van kapcsolva a ködlámpa (pl. kivilágítatlan falvakban, vagy olyan országutakon, ahol szinte ránő a cserjeszint a padkára), Jómagam úsztam már meg emiatt lovaskocsit, tántorgó bringást, stb...
S van helyzet, amikor a hátsó ködzárófény használata kifejezetten javasolt (pl. sötétben tolatáskor állati sok többletfényt ad DE(!) a körülötted bóklászó embereket nem vakítja el (azok ugyebár nem telibe nézik a kocsid farát, hisz nem mögötted jön veled azonos irányba - viszont te sokkal jobban látsz. Főleg ha még sötétben esik is...),
A KRESZ-től függetlenül az értelmes használathoz leginkább némi intelligencia kell.
Jómagam pl. éjszaka viszonylag tök üres autópályán szoktam használni, mert a refivel szemben ezzel a szembe jövő kamionokat nem vakítom el, viszont a tempóhoz mérten elég többlet fényt ad.
Sajnos a KRESZ ezt nem nyitja meg és sajnos amiatt, mert a nagy tömeg képtelen lenne értelmesen és előzékenyen használni, azaz időnként leoltani...
Mivel németeknél csak tompítottal vagy helyzetjelzövel használhatod.
Osztrákoknál használható szimplán nappali fényként.
A svájciaknál is más, és a svédeknél pl. az ésjzsakai világítással nem is mehet együtt.
Innentöl két lehetöség adódik. Vagy engedélyezik a szoftverben az összes kombinációt, és a vezetö felelösége, hogy megfelelöen használja, vagy az adott országban az engedélyezett kombinációkat hagyják jóvá.
Szóvel nem olyan egyszerü ez, hogy kishazánk szabályaihoz igazodik a világ.
@gigabursch: volt mindenből. Egyik másikról írtam is a blogomban.
Szerintem úgy 15 éve kevés olyan autó van, amelynek gyári ködfényét helyzetjelző nélkül is be lehet kapcsolni, általában erre odafigyel az elektronika.
1. Bemegy a kanyarba kétszeres sebességgel és a közepén nyomja a féket
2. Nem tudja mi a követési távolság
3. A parkolóban is húzatja
4. Mindig gyorsan megy
5. A többieket szidja
6. Idegbeteg
@szanaImas: Ez igaz, ugyanakkor a 36. § (4) alapján csak lakott területen belül lehet jobbról elhaladni a másik mellett. A gond az, hogy nincs definiálva, hogy ha baloldali sávban haladó szerint a jobboldali sáv teli van (mert pl. 1-2 km múlva látszik egy kamion), vagy egyszerüen elfelejtett visszatérni jobbra, akkor mi a helyzet. Persze érthetö, hogy a KRESZ nem definiálja, hogy mi a teendö akkor, ha valaki szabálytalan.
Ugyanakkor a 36. § (5)-re lehet hivatkozni! Feltételezem, hogy a baloldali sávban haladó azért nem tért vissza jobbra, mert szerinte a "forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki", és ez esetben nem is válthatok sávot, hanem - tartva a forgalom ritmusát - el kell haladnom mellette.
@AdamTheTux: Én igazából csak azt látom, hogy a KRESZ hiányos e tekintetben (is). Pl. az sem tiszta, hogy mi van akkor, ha NEM tudok visszatérni a külsö sávba, mert nincs hely? A KRESZ szigorú értelmezése szerint ekkor sem haladhatok máshol, csak a külsöben, ha nem tudok visszatérni, akkor szabálytalanul elöztem (lakott területen kivül legalábbis - lakott területen belül ez esetben szabályosan haladhatok a belsö sávban).
@Csak Norris: Én bemegyek a nőibe is ha nagyon kell...nem hagyom magam elnyomni. Bár nem szívesen ritka gusztustalan egy női véce és még piszoár sincs de már szóltam a gondnoknak.
@koala kóla: Itt vannak, csak nem értem, amikor mondjuk foglaltak a pissoirok, akkor miért kéne a budira ülni huggyozáshoz? Föleg ha kökorszaki modon külön van a férfi meg a nöi.:)
@Nazareus: Azért nem, mert a KRESZ-t úgy kell értelmezni (nem én találtam ki), hogy a jobbra tartási kötelezettség miatt nem alkalmazhatod a párhuzamos haladás szabályait! Emiatt minden manőver, amikor egy másik, azonos irányba haladó jármű mellett elhaladsz előzésnek minősül, és automatikusan érvényesek az előzés szabályai.
Bérelj autót!
Utolsó kommentek:
yerico1 2017.02.27. 15:59:19
Azaz valami ilyesmi fog történni:
-Jó estét kívánok uram, Kovács 12 János tizedes vagyok, és közúti ellenőrzés céljából állítottam meg. Legyen szíves, és adja át a jogosítványát, forgalmi engedélyét, és ...
Na jó, ez csak az elmélet, és a rendőrök minimum a bemutatkozást elfelejtik. Az állampolgárnak meg JOGA van arra, hogy megkérje a rendőrt, igazolja magát, ha tetszik neki, ha nem, pláne, ha az nem tette azt meg az elején.
Bejegyzés: 10 KÉRDÉS, AMIT SOHA NE TEGYÉL FEL RENDŐRNEK!
gigabursch 2017.02.11. 17:18:46
Nem elektronikai odafigyelés kérdése, pusztán csak értelmes bekötés kérdése. Szerintem.
:-))
Egyébként vannak olyan helyzetek, amikor kifejezetten jobb az első ködlámpa, mint a tompított, pl. poros földúton. NYilván itt sokan nem jönnek szembe...
Van, amikor a tompított mellé jobb ha fel van kapcsolva a ködlámpa (pl. kivilágítatlan falvakban, vagy olyan országutakon, ahol szinte ránő a cserjeszint a padkára), Jómagam úsztam már meg emiatt lovaskocsit, tántorgó bringást, stb...
S van helyzet, amikor a hátsó ködzárófény használata kifejezetten javasolt (pl. sötétben tolatáskor állati sok többletfényt ad DE(!) a körülötted bóklászó embereket nem vakítja el (azok ugyebár nem telibe nézik a kocsid farát, hisz nem mögötted jön veled azonos irányba - viszont te sokkal jobban látsz. Főleg ha még sötétben esik is...),
A KRESZ-től függetlenül az értelmes használathoz leginkább némi intelligencia kell.
Jómagam pl. éjszaka viszonylag tök üres autópályán szoktam használni, mert a refivel szemben ezzel a szembe jövő kamionokat nem vakítom el, viszont a tempóhoz mérten elég többlet fényt ad.
Sajnos a KRESZ ezt nem nyitja meg és sajnos amiatt, mert a nagy tömeg képtelen lenne értelmesen és előzékenyen használni, azaz időnként leoltani...
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Csak Norris 2017.02.08. 09:43:03
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Csak Norris 2017.02.08. 09:42:27
Itt egy link, meily országban hogy lehet használni: de.wikipedia.org/wiki/Nebelscheinwerfer
Mivel németeknél csak tompítottal vagy helyzetjelzövel használhatod.
Osztrákoknál használható szimplán nappali fényként.
A svájciaknál is más, és a svédeknél pl. az ésjzsakai világítással nem is mehet együtt.
Innentöl két lehetöség adódik. Vagy engedélyezik a szoftverben az összes kombinációt, és a vezetö felelösége, hogy megfelelöen használja, vagy az adott országban az engedélyezett kombinációkat hagyják jóvá.
Szóvel nem olyan egyszerü ez, hogy kishazánk szabályaihoz igazodik a világ.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.02.08. 09:00:43
Szerintem úgy 15 éve kevés olyan autó van, amelynek gyári ködfényét helyzetjelző nélkül is be lehet kapcsolni, általában erre odafigyel az elektronika.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Matteo79 2017.02.07. 20:18:08
Bejegyzés: 8 TITOK az elektromos autóról
Matteo79 2017.02.07. 20:15:11
Bejegyzés: Vásárlás vagy bérlés? De kinek van igaza?
bontottcsirke 2017.02.07. 19:32:55
2. Nem tudja mi a követési távolság
3. A parkolóban is húzatja
4. Mindig gyorsan megy
5. A többieket szidja
6. Idegbeteg
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Nazareus 2017.02.07. 19:15:40
Ugyanakkor a 36. § (5)-re lehet hivatkozni! Feltételezem, hogy a baloldali sávban haladó azért nem tért vissza jobbra, mert szerinte a "forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki", és ez esetben nem is válthatok sávot, hanem - tartva a forgalom ritmusát - el kell haladnom mellette.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
szanaImas 2017.02.07. 18:01:57
Ilyen logika alapján nem létezik Magyarországon párhuzamos közlekedés, mert általános jobbra tartás van.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
szanaImas 2017.02.07. 17:47:25
36. § (2) ... "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
gigabursch 2017.02.07. 17:33:51
Akkor nem ártana néhány kocsit megismerned az elmúlt 25 év gépkocsi gyártásából.
Olaszt, németet, japánt (távol keletit), britet, stb.
Van.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
koala kóla 2017.02.07. 16:00:32
abban amit mondasz az lenne a jó hogy a cigányok 90%-a nem kapna jogsit azt vezetne anélkül (ahogy ma is)
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
jandera 2017.02.07. 15:57:35
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
jandera 2017.02.07. 15:55:36
Itt sem írnátok (akinek nem inge...) annyi hülyeséget.
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Nazareus 2017.02.07. 15:37:24
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Nazareus 2017.02.07. 15:33:36
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
koala kóla 2017.02.07. 15:32:21
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
Csak Norris 2017.02.07. 15:27:25
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE
AdamTheTux 2017.02.07. 15:17:17
Bejegyzés: 5+1 JEL, HOGY ALKALMATLAN VAGY A VEZETÉSRE